"Przystań, a potem popłyń" - Gazeta Pomorska

Tytuł: Przystań, a potem popłyń

Podtytuł: INWESTYCJE Budowa marin i rewitalizacja bulwarów nad Brdą pochłonie 18 mln zł. Z tego prawie dwie trzecie da nam Europa

- Jeszcze przed końcem tego roku chcemy ogłosić przetarg na wykonawcę projektów budowlanych przystani z prawdziwego zdarzenia - zapowiada Lucyna Kojder-Szweda, zastępca prezydenta Bydgoszczy.

Będzie to kolejny krok do rozpoczęcia budowy nowych przystanków tramwaju wodnego na miejskim odcinku Brdy. Pierwsze ich wizualizacje przygotowała dla ratusza pracownia architektoniczna Ator.

Przystanie, których projekt wykona firma wyłoniona na początku przyszłego roku, powstaną przy Rybim Rynku, Łuczniczce, przy dworcu PKS i w pobliżu klubu Astoria.

- Podczas pracy nad koncepcjami poszczególnych przystani, zwracaliśmy uwagę na otoczenie, w jakim mają powstać - wyjaśnia Janusz Mikielski z pracowni Ator. - I tak, na przykład ta przy Rybim Rynku będzie nawiązywała wyglądem do sąsiadujących z nim nowoczesnych spichrzów BRE Banku. Przystań będzie miała lekką, szklano-aluminiową konstrukcję, bo z założenia nie ma konkurować z okoliczną architekturą, tylko ją uzupełniać.

Kolejne stacje na szlaku tramwaju nie będą identyczne. Przeciwnie: - Wpadliśmy na taki pomysł, by wiata każdej z przystani miała inny akcent kolorystyczny, zależnie od otoczenia - wyjaśnia Mikielski.

Budowa nowych przystanków ma ruszyć w połowie nadchodzącego roku.

- Oddanie ich do użytku planujemy na połowę 2011 roku - mówi Lucyna Kojder-Szweda. Inwestycja jest częścią kompleksowego projektu przebudowy nabrzeży Brdy. - Chodzi o utworzenie jednolitego ciągu spacerowego i terenów rekreacyjnych wzdłuż północnego brzegu rzeki na odcinku od mostu kolejowego w rejonie ulicy Unii Lubelskiej, aż do mostu Pomorskiego - wyjaśnia wiceprezydent. - Wykonaliśmy już najbardziej żmudną pracę, jaką było uregulowanie kwestii własnościowych w miejscach, gdzie powstaną nowe przystanki tramwaju wodnego. Uregulowane są też te kwestie wobec tych odcinków bulwarów, wzdłuż których mają powstać ścieżki rowerowe.

Cały projekt pochłonie 18 mln zł. - Z tego aż 65 proc. będą stanowiły unijne dotacje. Na tę inwestycje miasto wyłoży zatem około 6,3 mln zł. - dodaje Kojder-Szweda. - Założenie jest takie, by wszystkie prace budowlane zakończyły się na przełomie 2011 i 2012 roku.

(MC)

Gazeta Pomorska; 2009-12-29; Nr: 303 (18.654); str.3; link

Twój komentarz


Maksymalnie 1000 znaków. Znaczniki HTML wyłączone.

Komentarze nie na temat, łamiące zasady netykiety, lub spam zostaną usunięte!

CaptchaText

Wasze komentarze

Uncle Lion2009-12-29

Dla rowerzystó§w ważne są dwa ostatnie akapity....informacja o uregulowaniu kwestie wobec odcinków bulwarów gdzie mają powstać drogi rowerowe i czas realizacji.

A jeżeli droga rowerowa będzie tylko na określonych odcinkach niestety obniży to bardzo potencjał tego terenu



Tak
Nie
Nie mam zdania


Głosuj
Wyniki
Szlaki Bory Tucholskie, Bydgoszcz, Toruń
Szlaki Kujawsko - Pomorskie


Centrum rowerowe

CMT Sport

Sport Factory

Patron medialny:

TVP Bydgoszcz