Interwencje: Realizacja Trasy Uniwersyteckiej

Bydgoszcz, 08.07.2011
 

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
ul . Toruńska 174A
85-844 Bydgoszcz

 

Dotyczy: Realizacji Trasy Uniwersyteckiej

 

Obserwuję od niedawna budowę Trasy Uniwersyteckiej i z zaniepokojeniem stwierdzam, że nie posiada ona ścieżki rowerowej na moście. Proszę o wyjaśnienie dlaczego nie organizuje się przestrzeni miejskiej w sposób umożliwiający dogodne poruszanie się także osobom niepełnosprawnym lub rowerzystom. Obecnie trasa budowana jest dla samochodów co nie jest zgodne z zasadą zrównoważonego rozwoju transportu. Następuje niszczenie przestrzeni miejskiej na skutek dominacji indywidualnego transportu samochodowego. Powstanie trasy tylko dla samochodów nie zaspokoi potrzeb mieszkańców w zakresie mobilności poprzez optymalne wykorzystanie różnych środków transportu. Proszę o przeanalizowanie wydzielenia pasu ruchu dla rowerów lub zastosowanie innego sposobu na jej powstanie przy przedmiotowej na Trasie Uniwersyteckiej.


Pozytywne rozwiązanie powyższego problemu przybliży nas do rozwiązań przestrzeni miejskiej stosowanych w Europie od początku lat 80. i może stać się ważnym punktem wyjścia do tworzenia Bydgoszczy przyjaznej dla wszystkich mieszkańców oraz środowiska.


Ponadto proszę o zwrócenie uwagi na zastosowaną nawierzchnię dla powstającej krótkiej ścieżki rowerowej prowadzącej od ul. Wojska Polskiego do ul. Toruńskiej. Zastosowano kostkę betonową fazowaną zamiast nawierzchni bitumicznej, jak np. w przypadku ścieżki rowerowej przy ul. Focha. Wnoszę o zmianę technologii pokrywania ścieżki rowerowej w ciągu Trasy Uniwersyteckiej na bitumiczną.

Z poważaniem


Grzegorz Wojciechowski

Twój komentarz


Maksymalnie 1000 znaków. Znaczniki HTML wyłączone.

Komentarze nie na temat, łamiące zasady netykiety, lub spam zostaną usunięte!

CaptchaText

Wasze komentarze

szkuba2012-01-25

Bardzo dobry wpis, to co zostało zgodnie przemilczane w mediach. Oburzenie wywołuje fakt że Trasa uniwersytecka ma służyć tylko ruchowi samochodowemu w centrum miasta (okolice PKS!) nie będzie tam ani ścieżki rowerowej ani chodnika ani miejsca na tramwaj!. Z naszych podatków buduje się przesadzony pod kątem konstrukcyjnym obiekt służący tylko przemysłowi samochodowemu. Most mógłby się kończyć na wysokości PKS, po co przedłużenie do wysokości Focus-a??!!

rnfxkw2012-12-30

AijT6L wgkmceharudn

Sulelente2013-08-24

Diageo jest duzym graczem.Wydaje mi sie ze ceny sa wyksoie poniewasz panstwo nie pomaga w piciu wina( akcyzy i innne podatki ) , Euro tez wysoko stoi.Z dobrym Bordeaux nikt z ceny nie zejdzie. Zwlaszcza w sklepie ( jakos trzeba placic za czynsz ). Co innego internet.Jak sie nie myle to jedna skrzynke mozna do Polski bez problemy sprowadzic.Pozdrawiam



Tak
Nie
Nie mam zdania


Głosuj
Wyniki
Szlaki Bory Tucholskie, Bydgoszcz, Toruń
Szlaki Kujawsko - Pomorskie


Centrum rowerowe

CMT Sport

Sport Factory

Patron medialny:

TVP Bydgoszcz