Interwencje: Realizacja Trasy Uniwersyteckiej

Bydgoszcz, 08.07.2011
 

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
ul . Toruńska 174A
85-844 Bydgoszcz

 

Dotyczy: Realizacji Trasy Uniwersyteckiej

 

Obserwuję od niedawna budowę Trasy Uniwersyteckiej i z zaniepokojeniem stwierdzam, że nie posiada ona ścieżki rowerowej na moście. Proszę o wyjaśnienie dlaczego nie organizuje się przestrzeni miejskiej w sposób umożliwiający dogodne poruszanie się także osobom niepełnosprawnym lub rowerzystom. Obecnie trasa budowana jest dla samochodów co nie jest zgodne z zasadą zrównoważonego rozwoju transportu. Następuje niszczenie przestrzeni miejskiej na skutek dominacji indywidualnego transportu samochodowego. Powstanie trasy tylko dla samochodów nie zaspokoi potrzeb mieszkańców w zakresie mobilności poprzez optymalne wykorzystanie różnych środków transportu. Proszę o przeanalizowanie wydzielenia pasu ruchu dla rowerów lub zastosowanie innego sposobu na jej powstanie przy przedmiotowej na Trasie Uniwersyteckiej.


Pozytywne rozwiązanie powyższego problemu przybliży nas do rozwiązań przestrzeni miejskiej stosowanych w Europie od początku lat 80. i może stać się ważnym punktem wyjścia do tworzenia Bydgoszczy przyjaznej dla wszystkich mieszkańców oraz środowiska.


Ponadto proszę o zwrócenie uwagi na zastosowaną nawierzchnię dla powstającej krótkiej ścieżki rowerowej prowadzącej od ul. Wojska Polskiego do ul. Toruńskiej. Zastosowano kostkę betonową fazowaną zamiast nawierzchni bitumicznej, jak np. w przypadku ścieżki rowerowej przy ul. Focha. Wnoszę o zmianę technologii pokrywania ścieżki rowerowej w ciągu Trasy Uniwersyteckiej na bitumiczną.

Z poważaniem


Grzegorz Wojciechowski

Twój komentarz


Maksymalnie 1000 znaków. Znaczniki HTML wyłączone.

Komentarze nie na temat, łamiące zasady netykiety, lub spam zostaną usunięte!

CaptchaText

Wasze komentarze

szkuba2012-01-25

Bardzo dobry wpis, to co zostało zgodnie przemilczane w mediach. Oburzenie wywołuje fakt że Trasa uniwersytecka ma służyć tylko ruchowi samochodowemu w centrum miasta (okolice PKS!) nie będzie tam ani ścieżki rowerowej ani chodnika ani miejsca na tramwaj!. Z naszych podatków buduje się przesadzony pod kątem konstrukcyjnym obiekt służący tylko przemysłowi samochodowemu. Most mógłby się kończyć na wysokości PKS, po co przedłużenie do wysokości Focus-a??!!

rnfxkw2012-12-30

AijT6L wgkmceharudn

Sulelente2013-08-24

Diageo jest duzym graczem.Wydaje mi sie ze ceny sa wyksoie poniewasz panstwo nie pomaga w piciu wina( akcyzy i innne podatki ) , Euro tez wysoko stoi.Z dobrym Bordeaux nikt z ceny nie zejdzie. Zwlaszcza w sklepie ( jakos trzeba placic za czynsz ). Co innego internet.Jak sie nie myle to jedna skrzynke mozna do Polski bez problemy sprowadzic.Pozdrawiam



Tak
Nie
Nie mam zdania


Głosuj
Wyniki
2017-06-28O nas
2017-06-27PRASA
2017-06-26O nas
2017-06-26PRASA
2017-06-24O nas
2017-06-23O nas
2017-06-21PRASA
2017-06-20O nas
2017-06-19PRASA
Szlaki Bory Tucholskie, Bydgoszcz, Toruń
Szlaki Kujawsko - Pomorskie


Centrum rowerowe

CMT Sport

Sport Factory

Patron medialny:

TVP Bydgoszcz