Interwencje: Sprawy różne

Bydgoszcz, 13.09.2011

 

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
ul . Toruńska 174A
85-844 Bydgoszcz

 

Ponieważ nie otrzymałem odpowiedzi na korespondencję z dn. 20.07.2011 ponawiam pismo
z drobnymi uaktualnieniami:
1. Proszę o przycięcie gałęzi drzew i krzewów ze skrajni na drodze dla rowerów w ciągu następujących ulic:
a. ul. Wyszyńskiego przy skrzyżowaniu z ul. Skłodowskiej-Curie po stronie wschodniej (Fot. 1),
b. ul. Saperów w pobliżu pawilon handlowego Społem przy skwerze
c. ul. Kamiennej na wysokości zakładu Makrum (Fot. 2),
Ponadto przy tej ostatniej należy usunąć wrastającą i zawężającą DDR trawę.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 02.03.1999 r. (Dz.U. z 1999 r. nr 43, poz. 430) skrajnia nad ścieżką rowerową powinna być nie mniejsza niż 2,5 m (§ 54), natomiast zieleń w pasie drogowym nie powinna zagrażać bezpieczeństwu uczestników ruchu, ograniczać wymaganego pola widoczności, skrajni drogi oraz utrudniać utrzymania drogi (§ 52).



Fot. 1 Drzewo na zakręcie znajduje się w skrajni DDR (ad. 1.a.)

/userfiles/images/Interwencje/GW_r%C3%B3%C5%BCne_1.jpg

Fot. 2 DDR wzdłuż ul. Kamiennej na wysokości Makrum (ad. 1.c.)


2. Proszę o wyrównanie drogi dla rowerów w ciągu ul. Kamiennej na wysokości zakładu Makrum – ścieżka wykonana z kostki betonowej „wybrzuszyła” się w okolicach wjazdu do pobliskich garaży. Na zdjęciu tylko jedno miejsce, jednak pobliski obszar obfituje w tego typu usterki.

autor: Grzegorz Wojciechowski

Fot. 3 Wybrzuszenia na DDR


3. Proszę o wymalowanie znaków przejazd dla rowerzystów (P-11) w drodze dla rowerów w ciągu ul. Kamiennej (od ul. Gdańskiej do ul. Sułkowskiego); znak przejazdu dla rowerów jest tylko przy wjeździe do garaży, wjazd na parking przy Biedronce/Jysku nie ma znaku P-11.

autor: Grzegorz Wojciechowski
Fot. 4 PdR przy wjeździe na parking


4. Proszę o informację kiedy zostaną oznakowane ciągi komunikacyjne przystosowane do jazdy rowerowej:
a. na Wyspie Młyńskiej
b. przy Operze Nova


5. Proponuję wytyczenie drogi dla rowerów wzdłuż bulwarów nad Brdą – od Mostu Pomorskiego do mostu Hypszera. Oprócz uporządkowania znakami inwestycja będzie wymagała dokonania utwardzenia drogi na wysokości działek rekreacyjnych przy ul. Unii Lubelskiej oraz wykonania dogodnego przejazdu pod Mostami Solidarności. Wytyczenie takiej ścieżki spowodowałoby dogodne częściowe spięcie wschodniej i zachodniej części Bydgoszczy.


6. Proszę o utwardzenie drogi dla rowerów w ścieżce nad Kanałem Bydgoskim równoległej do ul. Mińskiej. Dojazd ul. Kamińskiego oraz zakończenie ścieżki z drugiej jej strony tuż przed
ul. Mińską-Kruszyńską nie spełnia żadnych standardów dróg dla rowerów. Trudno tam poruszać się nawet pieszym. Podobny bałagan panuje także przy ścieżce w ciągu
ul. Bronikowskiego.
autor: Grzegorz Wojciechowski
Fot. 5 "DDR" przy ul. Bronikowskiego
Jakiego obszaru dotyczy znak C-13/C-16?


7. Proszę o podanie jak zgodnie z przepisami należy jechać rowerem w ciągu ul. Focha od ul. Warmińskiego do ul. Grottgera i odwrotnie od ul. Grottgera do ul. Warmińskiego.

autor: Grzegoz Wojciechowski
Fot. 6 Widok DDR w stronę Mostów Solidarności


Jadąc od strony pokazanej na zdjęciu rowerzysta powinien zsiąść z roweru i przespacerować się do przejścia dla pieszych przy Operze.
Jadąc w drugą stronę należy z ul. Focha kilkanaście metrów przed końcem barierek przeskoczyć przez nie razem z rowerem i znaleźć się na ścieżce.
Normalnym rozwiązaniem byłoby wykonanie wjazdu na DDR przy ul. Focha od strony Mostów Solidarności. Jadąc rowerem od strony mostów ścieżka rowerowa zaczyna się za barierkami – nie ma możliwości wjazdu na nią legalnie, dopiero za ul. Grottgera.
W tym miejscu jest także słup postawiony niezgodnie z przepisami (pomijając jego czytelność) – nie odpowiada zapisom Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Proszę o usunięcie go ze skrajni drogi dla rowerów.

autor: Grzegorz Wojciechowski
Fot. 7 Słup w skrajni. Zakończenie/rozpoczęcie DDR


Na tym zdjęciu widać wyraźnie problem opisany powyżej. Ścieżka urywa się (lub zaczyna) bez kontynuacji (lub nawiązania) do innej możliwości jazdy na rowerze.

Jednocześnie uprzejmie dziękuję za wykonanie krawężników „0 cm” w ciągu tej drogi. To rozwiązanie znacznie ułatwia jazdę na rowerze, poruszanie się pieszym, nie powodując żadnych uciążliwości dla ruchu samochodowego. Dziękuję również za wykonanie tej drogi z nawierzchnią bitumiczną. Taka nawierzchnia znacznie ułatwia poruszanie się po niej rowerem. Nawierzchnia bitumiczna obniża opory toczenia, ma mniejszą podatność na erozję oraz jest pozytywnie odbierana przez znaczną część użytkowników rowerów.


8. Proszę o informację kiedy zostaną zlikwidowane przyciski na sygnalizacji świetlnej na przejazdach dla rowerzystów lub rowerzystów i pieszych. Jeśli nie zostaną zlikwidowane proszę o podanie przepisu, na podstawie którego przyciski zostaną utrzymane. Wzbudzanie sygnalizacji dla pojazdów (np. dla rowerów) winno odbywać się automatycznie. Wymuszanie sygnałów przyciskami sterowniczymi możliwe jest tylko w przypadku pieszych. (Dz. U. Nr 220, poz. 2181, 2003 r., rozdz. 3.1., zał. 3 Rozporządzenia MI w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach oraz Prawo o Ruchu Drogowym). Proponuję, aby zamiast przycisków, światła na przejazdach i przejściach włączały się jak dla samochodów jadących w tym samym kierunku.


9. Proszę o możliwość dopuszczenia jazdy rowerem na buspasie na ul. 3 Maja oraz kolejnych planowanych w Bydgoszczy buspasach. Rozwiązanie takie zbliżyłoby Bydgoszcz do Europy (zwłaszcza w czasie polskiej prezydencji w UE), w której takie rozwiązania są powszechnie stosowane.

źródło: www.zm.org.pl
Fot. 8 Oznaczenie buspasa (fot. zm.org.pl)


10. „Poduchy” spowalniające na ul. Mińskiej funkcjonują już od dłuższego czasu, jednak pragnę przy okazji podziękować za takie rozwiązanie. Ulica Mińska wydaje się być teraz bezpieczniejsza, choć przydałoby tam zastosować jeszcze kilka rozwiązań spowalniających ruch (np. szykany lub inne rozwiązania zmieniające ukształtowanie osi drogi a wymuszające zmianę prędkości poruszania się samochodów). To samo dotyczy również ul. Kruszyńskiej, zwłaszcza przy przejściu dla pieszych w pobliżu szkoły przy ul. Puszczykowej.


11. Dziękuję także za zmianę oznakowania Ronda Bernardyńskiego – jednoznaczne wskazanie relacji ruchu wydaje się być optymalnym rozwiązaniem tego mocno wypadkowego ronda. Ponieważ media pokazywały przypadki jazdy po liniach ciągłych, proponuję zastosowanie na rondzie elementów separujących ruch.
Proszę o ustosunkowanie się do każdego z powyższych punktów. Korespondencję proszę odsyłać pod adresem (adres usunięty na prośbę autora)

Z poważaniem


Grzegorz Wojciechowski

 

Twój komentarz


Maksymalnie 1000 znaków. Znaczniki HTML wyłączone.

Komentarze nie na temat, łamiące zasady netykiety, lub spam zostaną usunięte!

CaptchaText

Wasze komentarze

loans2012-06-02

If you want to buy a car, you will have to receive the personal loans (goodfinance-blog.com). Furthermore, my brother always utilizes a short term loan, which seems to be really fast.

ohglzjelces2013-01-01

L4fYCd dzdlqgwwyrxq

gkgsysxz2013-04-05

B02LOw , [url=http://dyqohmhimozn.com/]dyqohmhimozn[/url], [link=http://qvheowdpvyuf.com/]qvheowdpvyuf[/link], http://irjrxchbdqgt.com/



Tak
Nie
Nie mam zdania


Głosuj
Wyniki
Szlaki Bory Tucholskie, Bydgoszcz, Toruń
Szlaki Kujawsko - Pomorskie


Centrum rowerowe

CMT Sport

Sport Factory

Patron medialny:

TVP Bydgoszcz