Interwencje: Trasa Uniwersytecka cd.

Bydgoszcz, 17.10.2011

 

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
ul . Toruńska 174A
85-844 Bydgoszcz

Nawiązując do Państwa odpowiedzi z 26.09.2011 (ZDM-TM-0506/61/2011) kontynuuję temat Trasy Uniwersyteckiej:


1. Jakie byłyby koszty poszerzenia mostu i przeprowadzenia wzdłuż niego chodnika oraz drogi dla rowerów? Jakie są planowane koszty budowy kładki pieszo-rowerowej zastępującej przeprawę dla pieszych i transportu rowerowego na moście? Proszę o przedstawienie analizy przeprowadzonej w trakcie trwania procesu projektowego dla wariantu wyposażonego w chodniki i drogę dla rowerów.


2. Na jakie lata ZDMiKP zamierza wystąpić o środki na budowę kładki pieszo-rowerowej
w przedmiotowym rejonie?


3. Dlaczego w terenie o minimalnym pochyleniu podłużnym w rejonie skrzyżowania TU-Wojska Polskiego na drodze dla rowerów nie zastosowano nawierzchni bitumicznej? Możliwości budowy tej nawierzchni za pomocą sprzętu mechanicznego wydają się wystarczające.


4. Jaką nawierzchnię drogi dla rowerów przewidziano w dolnej części tej trasy tj. w okolicach
ul. Toruńskiej w miejscu gdzie nie występuje duże pochylenie podłużne.


5. Jaki okres gwarancyjny przewidziano dla przedmiotowej drogi dla rowerów?


6. W jaki sposób odbywać się będzie powiązanie z istniejącymi drogami dla rowerów wzdłuż bulwarów nad rzeką? Czy to połączenie zostanie wykonane podczas obecnie realizowanej inwestycji?


7. Dlaczego w projekcie nie przewidziano rozpoczęcia i zakończenia drogi dla rowerów w sposób umożliwiający płynny wjazd rowerzysty na inną drogę rowerową lub ulicę. Np. rowerzysta jadąc ul. Wojska Polskiego w stronę Szwederowa poruszając się na zasadach ogólnych nie ma możliwości wjazdu na drogę dla rowerów prowadzącą w lewo do ul. Toruńskiej. Analogicznie: w jaki sposób rowerzysta jadący ul. Wojska Polskiego w stronę Wyżyn może płynnie wjechać na drogę dla rowerów przy skrzyżowaniu Wojska Polskiego-TU koro zaczyna się ona w oderwaniu od naturalnego toru jazdy? Dlaczego ZDMiKP nie zareagował na etapie powstawania projektu wykonawczego i nie zażądał od projektanta dostosowania przebiegu trasy do logicznych rozwiązań?
Przykładowy (w miarę prawidłowy) wjazd na poniższej fotografii obrazuje możliwość płynnego wjazdu na drogę dla rowerów.

źródło skyscrapercity.com

Fot. 1 Wjazd na drogę dla rowerów – Lublin; źródło: skyscrapercity.com

Z poważaniem

Grzegorz Wojciechowski
 

 

Twój komentarz


Maksymalnie 1000 znaków. Znaczniki HTML wyłączone.

Komentarze nie na temat, łamiące zasady netykiety, lub spam zostaną usunięte!

CaptchaText

Wasze komentarze

weaovfmlvqd2012-12-30

rlZPxf eeafzvqgufju

ohdrjatyx2013-04-05

ios7Mx , [url=http://uzztqrcqelpj.com/]uzztqrcqelpj[/url], [link=http://kddrclhbxkgs.com/]kddrclhbxkgs[/link], http://eooiodsluhac.com/



Tak
Nie
Nie mam zdania


Głosuj
Wyniki
2017-06-28O nas
2017-06-27PRASA
2017-06-26O nas
2017-06-26PRASA
2017-06-24O nas
2017-06-23O nas
2017-06-21PRASA
2017-06-20O nas
2017-06-19PRASA
Szlaki Bory Tucholskie, Bydgoszcz, Toruń
Szlaki Kujawsko - Pomorskie


Centrum rowerowe

CMT Sport

Sport Factory

Patron medialny:

TVP Bydgoszcz