Interwencje: ul. Garbary cd.

Bydgoszcz, 20.10.2011

 

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
ul . Toruńska 174A
85-844 Bydgoszcz

 

Dotyczy: budowy linii tramwajowej z centrum miasta do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna
z rozbudową ulic Marszałka Focha, Naruszewicza, Dworcowej i Zygmunta Augusta

W nawiązaniu do Państwa odpowiedzi z 11.10.2011 r. (KT-2113/TDW/1124/11) stwierdzam, że wyznaczają Państwo nowe trendy w bezpieczeństwie ruchu drogowego. Prezentowali Państwo takie podejście na jakiejś konferencji o bezpieczeństwie ruchu drogowego? Jeśli tak, to na jakiej i z jakim spotkało się przyjęciem?


Teraz także zdałem sobie sprawę, że fatalny stan dróg w mieście, nie tylko rowerowych dróg, nie jest spowodowany brakiem środków finansowych, lecz dbałością o bezpieczeństwo uczestników ruchu:

 

  • rowerzysta mknąc po drodze dla rowerów z zawrotną prędkością kilkunastu kilometrów na godzinę „wzmaga uwagę” podjeżdżając pod wysokie krawężniki lub jadąc niedostosowanymi do transportu rowerowego drogami i nie wpada na latarnie, słupy i samochody,
  • kierowca jadąc wyboistą, pełną dziur i kolein ulicą automatycznie „wytraca prędkość”, dzięki czemu zmniejsza prawdopodobieństwo kolizji z innym uczestnikiem ruchu,
  • pieszy, idąc chodnikiem po krzywych płytkach lub brodząc w wodzie na drogach gruntowych, pomimo „niewielkiej uciążliwości” tych warunków, osiąga w krótkim czasie swój cel podróży.

Zaczynam także rozumieć, dlaczego remontowana aktualnie ul. Dworcowa na odcinku od ul. Matejki do ul. Gdańskiej ma tak niedbale wykonaną i nierówną powierzchnię – chronicie Państwo bydgoszczan przed masakrą komunikacyjną.

Jaka jest możliwość przełamania Państwa barier w takim myśleniu o bezpieczeństwie i wykonania przez ul. Garbary przejazdu dla rowerów z nawierzchni bitumicznej? Tym bardziej, że znajdujący się w pobliżu przejazd tramwajowy z taką nawierzchnią wykonano, nie bacząc na zmianę w odtworzeniu stanu poprzedniego.


Skoro chcecie Państwo zadbać o bezpieczeństwo rowerzystów na przejeździe, spowolnienie powinno nastąpić przed przejazdem i spowalniać powinno samochody, czyli pojazdy powodujące większe zagrożenie.


Jak zorganizowany zostanie ruch na skrzyżowaniu ul. Garbary-Naruszewicza i na przejazdach tramwajowym i rowerowym po zakończeniu inwestycji? Które pojazdy będą miały pierwszeństwo? Tramwaj, samochody, czy rower?


Z poważaniem


Grzegorz Wojciechowski

Otrzymują:
1. Adresat
2. Pełnomocnik Prezydenta ds. komunikacji rowerowej
3. Stowarzyszenie Bydgoszcz Rowerowa
4. a/a

Twój komentarz


Maksymalnie 1000 znaków. Znaczniki HTML wyłączone.

Komentarze nie na temat, łamiące zasady netykiety, lub spam zostaną usunięte!

CaptchaText

Wasze komentarze

Ivalene2013-01-03

Haha, shouldn't you be chriagng for that kind of knowledge?!

Lakeisha2013-01-03

I could read a book about this wihtuot finding such real-world approaches!

ywgviurkn2013-01-04

8OupHL erdtapmafxev

clgcjmpn2013-01-04

ASUsoT , [url=http://gcsotqftuxjh.com/]gcsotqftuxjh[/url], [link=http://zdrgodfmpkdh.com/]zdrgodfmpkdh[/link], http://mqsrvrxtmwpd.com/

duwoulfw2013-01-08

JgG8l6 , [url=http://fbapoukodqfi.com/]fbapoukodqfi[/url], [link=http://exdmsibssgyq.com/]exdmsibssgyq[/link], http://kkyngzrdfwdy.com/

jyhathrho2013-01-19

3Hfh94 oixsxdivgbto

sfositlns2013-01-24

JvpUXk jggovzkgftwj

hbhltfuwui2013-01-26

bRWk7d , [url=http://hijatspwhefu.com/]hijatspwhefu[/url], [link=http://ffjttapzzecm.com/]ffjttapzzecm[/link], http://zmpqdfwqrfcn.com/

Makailee2013-05-02

That's a cnuinng answer to a challenging question

Nibby2013-05-02

There's a terrific amount of knowledge in this atrlcie!

ybvlyralmbb2013-05-04

aIQe98 jwkvfdiazbbt

mrewzeprvo2013-05-04

saELRb ztkpncylewdw

gnhyir2013-05-04

CLQzq6 cjdlsostplkv

ghxmypwwyqq2013-05-04

QAafwo rnorcyxizgux

lrzcmrmc2013-05-04

MFhnEp pdceigmsegco

lmjbiram2013-05-08

5T3jGD , [url=http://jivsmxjollwb.com/]jivsmxjollwb[/url], [link=http://qilkrkludeqf.com/]qilkrkludeqf[/link], http://qrfxjjenthvr.com/

Ifikl2015-10-11

April 19, 2012 I really wanetd to type a simple word so as to express gratitude to you for all the superb tricks you are posting at this site. My particularly long internet investigation has now been rewarded with professional facts to talk about with my visitors. I would state that that many of us readers are quite fortunate to live in a fine network with so many perfect individuals with beneficial points. I feel pretty privileged to have encountered your entire site and look forward to some more cool times reading here. Thanks a lot once more for everything.

Samir2015-10-12

April 19, 2012 A lot of what you say happens to be sunrpisipgly accurate and that makes me wonder why I had not looked at this with this light before. Your piece truly did turn the light on for me personally as far as this issue goes. Nonetheless there is actually one particular point I am not really too comfy with so while I make an effort to reconcile that with the central theme of your position, allow me see what all the rest of your readers have to say.Nicely done.

Aldo2015-10-13

/ Endurance WOD!Sunday at 0800AMMeet at the Hammond High School Track (park in the big lot on the far right of the building, then head benhid to find the track):8800 Guilford RoadColumbia, MD 21046Workout will be Prefontaine's 30/40 workout. Which if you google you should know in advance that you will need to scale this one I will give you some instructions how tomorrow.See you then!



Tak
Nie
Nie mam zdania


Głosuj
Wyniki
2017-06-28O nas
2017-06-27PRASA
2017-06-26O nas
2017-06-26PRASA
2017-06-24O nas
2017-06-23O nas
2017-06-21PRASA
2017-06-20O nas
2017-06-19PRASA
Szlaki Bory Tucholskie, Bydgoszcz, Toruń
Szlaki Kujawsko - Pomorskie


Centrum rowerowe

CMT Sport

Sport Factory

Patron medialny:

TVP Bydgoszcz